Tekstylno-malarska instalacja, odwołująca się do średniowiecznego motywu danse macabre oraz do motywu apokalipsy i sądu ostatecznego w sztuce. Przez płachty bawełnianej tkaniny tworzące trzy namioty biegnie w rzędzie korowód tańczących kościotrupów z kreskówki Disneya z 1929 roku. Całość dopełniają dwa obrazy wiszące na łańcuchach, namalowane na chustach z nadrukowanym wzorem w czaszki oraz pokryte woskiem: Piekło to inni oraz Dies irae. Motywy na obrazach zostały zaczerpnięte m. in. z reprodukcji ilustrujących biblijną Apokalipsę według św. Jana. Znajdują się na nich także rozmaite elementy: hafty, świeczki z urodzinowego tortu, druty, kawałki sprutej tkaniny. Tytuł pracy jest cytatem z wiersza Aleksandra Wata Nokturn I.
Podczas mojej solowej wystawy w poznańskim Domie, tkaniny zostały zaaranżowane w formie namiotów. Cała instalacja stała się scenografią do performansu choreograficznego wykonanego wraz z Rafałem Żarskim i Jakubem Kosecki. Performens polegał na odegraniu wyjścia namalowanych na tkaninie szkieletów z namiotów w przestrzeń i wykonaniu rytualnego tańca śmierci do urywanej melodii syntezatorowej.
Praca powstała na zamówienie i ze środków fundacji Art Transparent w ramach 19. edycji Przeglądu Sztuki Survival.
Tekstylno-malarska instalacja, odwołująca się do średniowiecznego motywu danse macabre oraz do motywu apokalipsy i sądu ostatecznego w sztuce. Przez płachty bawełnianej tkaniny tworzące trzy namioty biegnie w rzędzie korowód tańczących kościotrupów z kreskówki Disneya z 1929 roku. Całość dopełniają dwa obrazy wiszące na łańcuchach, namalowane na chustach z nadrukowanym wzorem w czaszki oraz pokryte woskiem: Piekło to inni oraz Dies irae. Motywy na obrazach zostały zaczerpnięte m. in. z reprodukcji ilustrujących biblijną Apokalipsę według św. Jana. Znajdują się na nich także rozmaite elementy: hafty, świeczki z urodzinowego tortu, druty, kawałki sprutej tkaniny. Tytuł pracy jest cytatem z wiersza Aleksandra Wata Nokturn I.
Podczas mojej solowej wystawy w poznańskim Domie, tkaniny zostały zaaranżowane w formie namiotów. Cała instalacja stała się scenografią do performansu choreograficznego wykonanego wraz z Rafałem Żarskim i Jakubem Kosecki. Performens polegał na odegraniu wyjścia namalowanych na tkaninie szkieletów z namiotów w przestrzeń i wykonaniu rytualnego tańca śmierci do urywanej melodii syntezatorowej.
Praca powstała na zamówienie i ze środków fundacji Art Transparent w ramach 19. edycji Przeglądu Sztuki Survival.
Back to top